sobota, 14 maja 2016

PTYSIE I EKLERKI

Mamy kolejny weekend i kolejne wypiekanie z dziewczynami.
Na te dni deszczowe i szare robimy rurki, ptysie i eklerki. Dobry pomysl, w sam raz aby sobie osłodzić życie :)




SKŁADNIKI;

1 szklanka wody
250 g margaryny
2 szklanki mąki pszennej
4 jaja
mała szczypta soli
1/2 litra śmietanki 30%
2 łyżki cukru pudru

Margarynę zagotowałam z wodą. Na gotującą się wsypałam mąkę. Wyłączyłam i mieszałam drewnianą łyżką. Nalezy mieszać do momentu aż składniki połaczą się i ciasto zacznie odchodzić od garnka. U mnie trwało to około 3 minuty. Czyli bardzo szybko można uzyskać żądany efekt :)




Ciasto chłodzimy , ma być na prawdę ZIMNE. Do takiego ciasta dodałam całe jaja i wymieszałam mikserem.

Wyciskałam strzykawką .

Należy piec w temp.200* 30 minut.

Zimne przekroiłam i przekładałam bitą śmietaną ubitą z cukrem pudrem.

PIEKŁAM Z ;
Małgorzata Kluza -Rojek FB
Iwona Bajek FB
Joasią-Sama słodycz i szczypta chilli
Izioni Pyszne Smaki
Sweet Orange
Maminek Kulinarny
Esmeralda ze smakiem
W Garach u Gosi
Danusią



SMACZNEGO.

11 komentarzy:

  1. Małgosiu wspaniałe ptysie:) porywam jednego :) dziękuję za wspólne wypiekanie :) pozdrawiam Cie kochana :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam ptysie i eklerki i wszystko inne z tego ciasta :) Dziękuje za wspólne pieczenie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Narobilas mi checi na takie eklerki. Pycha :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pyszny i lekki deser. Zrobię chyba eklerki. Dziękuję za wspólne pieczenie

    OdpowiedzUsuń
  5. Właśnie nosimy się z zamiarem zrobienia bezglutenowych ptysi :D
    Super Ci wyszły!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziewczyny trafiacie w dziesiątkę, teraz jest duże zapotrzebowanie na produkty bezglutenowe -:) Pozdrawiam.

      Usuń
  6. Ale numer:) upiekliśmy ptyśki bez umawiania się..hehehe
    Fajne to wspólne kucharzenie:) Pozdrawiamy serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wspaniałe i ptysie, i eklerki. Zapach cukierni z dzieciństwa. :) Dziękuje Małgosiu za wspólne pieczenie. :)

    OdpowiedzUsuń